Royalz Fusion
Image default
Aanbiedingen

6 redenen om nu met remarketing te beginnen

Remarketing in het zoeknetwerk en het Google Display Netwerk is een effectief hulpmiddel om de verkoop te stimuleren. Hiermee werk je met een al loyaal publiek: je websitebezoekers.

Het belangrijkste doel van remarketing is om voormalige websitebezoekers terug te halen die om wat voor reden dan ook geen bestelling, aankoop of andere conversieactie hebben gedaan.

Het wordt vooral gebruikt bij het adverteren in het Display Netwerk. Specialisten die een display-netwerk opzetten, maken in de eerste plaats dergelijke campagnes vanwege hun hoge efficiëntie.

Als u advertenties in advertenties heeft weergegeven, maar nog geen remarketing heeft ingesteld, is het het overwegen waard. We zullen u nu vertellen waarom.

1) Laat advertenties zien aan geïnteresseerde gebruikers

Bezoekers van uw site zijn degenen die al in uw aanbieding zijn geïnteresseerd. Misschien waren ze niet tevreden met de voorwaarden, begrepen ze niet hoe ze een bestelling moesten plaatsen, of werden ze gewoon afgeleid en hebben ze de beslissing voor de toekomst uitgesteld. Tegelijkertijd heeft u uw middelen er al aan besteed, bijvoorbeeld het budget voor contextueel adverteren. Probeer ze terug te krijgen.

Herinner degenen die een artikel aan de winkelwagen hebben toegevoegd, maar geen aankoop hebben gedaan. Deze remarketingoptie wordt “verlaten winkelwagentje” genoemd en wordt vaak gebruikt omdat deze effectief is gebleken.

2) Verlies geen klanten na de eerste ontmoeting

Wat paste niet bij de bezoekers die de site bestudeerden, maar vertrokken zonder bestelling? U kunt alle mogelijke bezwaren analyseren en terugkeren naar uw bron.

Als bezoekers bijvoorbeeld zogenaamd ontevreden zijn over de prijzen, bied ze dan een korting aan – geef dit aan op de banner.

Als uit analyses blijkt dat veel mensen zijn vertrokken na het bezoeken van de bezorgpagina, doe dan een speciale aanbieding voor bezorging.

3) Personaliseer advertenties

Remarketingdoelgroepen zijn mensen over wie u al gegevens heeft verzameld (als uw analyses correct zijn geconfigureerd). Gebruikers waren bijvoorbeeld geïnteresseerd in een productcategorie of een specifiek model. Stel dynamische remarketing in zodat elk gebruikerssegment producten te zien krijgt die hen interesseren.

Als het verkeer op de site hoog is, is het publiek groot, moet u nog verder gaan en advertenties aanpassen op basis van geslacht, leeftijd en andere indicatoren van het publiek.

4) Verander bezoekers in terugkerende klanten

Remarketing kan ook worden geconfigureerd voor gebruikers die al een bestelling hebben geplaatst. Een klant bestelde kattenvoer – bied haar wat speelgoed voor de kat aan. Een gebruiker kocht keukenkasten – toon advertenties met een keukentafel in dezelfde stijl. Dit is hoe gebruikers van leads naar vaste klanten gaan.

5) trek nieuwe klanten aan via andere kanalen

Heb je op een vriendelijke bron gepubliceerd? Als u het eens bent met de eigenaren, kunt u een basis van paginabezoekers krijgen. Door remarketing op hen in te stellen, krijgt u leads die al bekend zijn met uw merk, maar nog niet op uw site zijn geweest.

Vergeet uw eigen aanvullende bronnen niet – als u bijvoorbeeld een YouTube-kanaal heeft. Het wordt nog gemakkelijker om remarketing op zijn bezoekers in te stellen.

6) Bouw voort op succes

Google biedt algoritmen voor automatische publieksuitbreiding. U kunt het toestaan ​​om advertenties weer te geven aan die gebruikers die niet in uw remarketingbasis zijn opgenomen, maar die vergelijkbaar zijn in hun gedrag. Dit wordt een look-alike-publiek genoemd.

Als u zich op deze gebruikers richt, vergroot u uw naamsbekendheid, vergroot u uw advertentiebereik en kunt u daardoor nieuwe klanten aantrekken.

Gevolgtrekking

Remarketing is nuttig in elke fase van het leven van een klant. Daarom is het de moeite waard om het in uw advertentiestrategie op te nemen en alle mogelijkheden te testen.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web marketing services

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html