Royalz Fusion
Image default
Arts / Music

De voordelen van een digitale receptie voor het bedrijf en de klant

De markt is sinds kort verrijkt met een nieuw, interessant product: de digitale receptie. De bezoekersregistratie voldoet geheel aan de AVG-wetgeving, doordat de gegevens van de bezoekers enkel door het betreffende bedrijf ingezien kunnen worden en niet open bij de balie liggen.

Aan de hand van een QR-code kunnen de klanten zich bij binnenkomst zelf registreren door enkel de code te laten scannen bij de digitale receptie. Hierdoor kan de receptionist(e) zich geheel richten op een professioneel en gastvrij ontvangst van de klant.

Ondersteuning voor de receptionist(e)

Aan de hand van de digitale receptie is de registratie ook met onbemande receptie mogelijk. Voorafgaand aan de afspraak zal de klant een e-mail ontvangen die onder meer voorzien is van meer informatie over het bedrijf en een QR-code. Met de QR-code kan de bezoeker zich bij binnenkomst registreren en zal de bezoekersregistratie automatisch plaatsvinden. Op die manier zal de werknemer achter de balie meer tijd vrijhouden voor andere taken binnen het bedrijf en wordt de taak als gastheer of -vrouw ook gemakkelijker.

Voldoet aan de AVG-wetgeving

Als bedrijf is het raadzaam om op de hoogte te zijn van de actuele wetgevingen om professionaliteit uit te stralen. Zo voldoet ook de digitale receptie aan de wetgeving. De AVG-wet streeft onder meer naar versterking en uitbreiding van privacyrechten van de mens, wat bij de bezoekersregistratie een groot onderdeel is.

Klanten voorzien van meer informatie

Als klant is het altijd prettig om op de hoogte te zijn van de regels of parkeerinstructies van het betreffende bedrijf. Op die manier kun je voorbereid op pad zonder zorgen. In de mail, die onder meer voorzien is van een QR-code, kan er uiteraard meer informatie worden vrijgegeven die nuttig kunnen zijn voor de klanten. Hiermee kan een bedrijf ook direct meer professionaliteit uitstralen.  

http://economy.nl