Koppeling van online en offline marketing

Marketing, een begrip wat tegenwoordig niet meer is weg te denken uit onze samenleving. Marketing is iets wat bedrijven gebruiken om hun klanten te bereiken, hun producten of diensten te promoten, naamsbekendheid te creëren en ga zo maar door. Waar marketing vroeger bestond uit een flyer uitdelen gaat het tegenwoordig zoveel verder. Er zijn tegenwoordig vele vormen van marketing. Marketing is er in de vorm van online en offline. De online marketing is pas sinds een paar jaar zeer populair. Dit komt omdat steeds meer consumenten zich online bevinden. Vroeger was dit alleen om informatie te verzamelen, tegenwoordig communiceren mensen online en kopen mensen online. Een enorm veelzijdige markt dus waar je als bedrijf bijna actief op moét zijn. Je moet als bedrijf online zichtbaar zijn voor consumenten. Maar naast online marketing doen ook veel bedrijven nog aan offline marketing. Marketing doormiddel van billboards of flyers. Nog steeds een zeer effectieve manier van marketing. Vaak is het voor deze bedrijven lastig om een schakel te vinden tussen de online en offline marketing. Het combineren van deze twee zorgt namelijk wel voor het optimale resultaat. Door het combineren van online marketing zorg je ervoor dat de consumenten die uw offline marketing zien ook online actief worden op uw website. Dit kunt u doen doormiddel van QR codes. U kunt namelijk op een flyer of billboard een QR code plaatsen. Dit kan doormiddel van een QR code printer. U kunt deze code namelijk zelf maken en zelf printen. Consumenten kunnen dan uw QR code scannen en zo komen ze terecht op uw website of social media platform. U kunt doormiddel van de QR code dus de consumenten naar uw website trekken, zo verliest u geen ‘verkeer’. Wilt u meer informatie over het printen van QR codes? Dan kunt u een kijkje nemen op de website: kba-metronic.com.  

http://www.kba-metronic.com/nl/